رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی گفت: فرایند بررسی صلاحیت داوطلبین انتخابات مجلس در کشور و خراسان جنوبی چند مرحله‌ای است و به اتمام نرسیده است.

حجت الاسلام یعقوبی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: نتیجه بررسی صلاحیت از سوی هیئت‌های اجرایی از ۲ روز پیش اعلام و داوطلبین از امروز تا ۲۴ آبان فرصت ثبت اعتراض در سامانه www.keshvar.moi.ir را دارند.

او افزود: چند مرحله‌ای بودن احراز صلاحیت‌ها صرفاً به دلیل احقاق حقوق داوطلبین است تا بررسی‌ها با دقت نظر بیشتری انجام شود و حقی از داوطلبی ضایع نشود.

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: در حوزه اجرا و نظارت انتخابات حق الناس بزرگی بر گردن ماست و شهادت می‌دهیم که دست‌اندرکاران انتخابات، علاوه بر اینکه ساز و کار قانونی اجازه تخلف کلان را نمی‌دهد، در کمال انصاف، رعایت امانت و اصل بی‌طرفی و بر مدار قانون عمل می‌کند.


بیشتر بخوانید


رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: از ۲۵ آبان به مدت ۲۰ روز هیئت نظارت استان بررسی صلاحیت‌ها را انجام می‌دهد و بعد از آن به مدت ۳۰ روز هیئت مرکزی نظارت در تهران این کار را انجام می‌دهد و در مرحله آخر که اوایل اسفند است شورای نگهبان نظر نهایی را اعلام می‌کند.

او عنوان کرد: قانون برای هر مرحله بررسی صلاحیت فرصت اعتراض برای داوطلبین گذاشته است و امکان تغییر نتایج مراحل قبل بررسی صلاحیت ها وجود دارد.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: ملاک بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های نظارت قانون است و هیچ نگاه حزبی گروهی و سیاسی نداریم و بررسی صلاحیت‌ها بر اساس قانون و استعلامات از مراجع پنجگانه انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.